e-Okul Sistemi üzerinde öğrencilerin tüm kayıtlarını sisteme işlemek üzere çeşitli düzeydeki kullanıcılar işlem yaparlar. Okullarda bu sistemi kullanan 2 tip kullanıcı bulunur. Bunlardan biri kurumsal kullanıcılar olup kurum geneli işlemleri ve sorgulamaları yaparlar. Diğer düzey ise öğretmen kullanıcılarıdır. Öğretmen kullanıcıları öğrencilerin sınav tarihlerini ve sınav notlarını sisteme kaydederler. Aynı zamanda kurumsal kullanıcıların yetkilendirdiği kadar öğrenciler hakkında sorgulamalar yapabilirler. Öğretmen kullanıcılarının yetkilerini eksik ya da fazla olmadan tam olarak kullanabilmeleri için sistemde daha önceden bazı işlemlerin yapılmış olması gerekir. Bu işlemler Ücretli Öğretmen Ekleme, Sınıf Öğretmeni Belirleme, Ders Programı Belirleme, Ders Öğretmeni Belirleme, Güvenlik Grubu Oluşturma ve Kullanıcı Tanımlama işlemleridir.
Sistemde tanımlanmış olan öğretmen kullanıcısı yetkilerini kullanmakta sorun yaşıyor ise kurum sistem yöneticisi (Okul Müdürü) tarafından; Ücretli Öğretmen Ekleme, Sınıf Öğretmeni Belirleme, Ders Programı Belirleme, Ders Öğretmeni Belirleme, Güvenlik Grubu Oluşturma ve Kullanıcı Tanımlama ekranlarının gözden geçirilmesi gerekir.
Ücretli Öğretmen Ekleme
Ücretli Öğretmen eklemek için E-Okul Kurum İşlemleri > Şube İşlemleri > Ücretli Öğretmen Ekle ekranına giriş yapılır.
- TC Kimlik No alanına kişinin TC Numarası girilir ve yanındaki düğmeye tıklatılıp MERNİS üzerinden Adı Soyadı getirilir.
- Unvanı, Branşı ve Başlama Tarihi gibi diğer bilgileri girilir.
- Kaydet düğmesi tıklatılır.
Sınıf Öğretmeni Belirleme
Öğretmen kullanıcısı aynı zamanda Sınıf Öğretmeni ise yetkilerini tam olarak kullanabilmesi için E-Okul > Kurum İşlemleri > Şube İşlemleri > Şube Ekle ekranında ilgili şubenin sınıf öğretmeni olarak belirlenmiş olması gerekir. Sınıf Öğretmeni şube tanımlama esnasında belirlenir. Ancak daha sonra değişiklik olmuş ise ilgili şube kaydı açılarak Sınıf Öğretmeni bilgisi değiştirilir ve kaydedilir.
Ders Programı Belirleme
Öğretmen kullanıcılarının yetkilerini tam olarak kullanabilmesi için kurum kullanıcısı tarafından her şubenin haftalık ders programının sisteme kaydedilmiş olması gerekir. Ders programının sisteme kaydedilmesi için E-Okul > Kurum İşlemleri > Ders İşlemleri > Ders Programı ekranından;
- İlgili şube seçilir.
- Listele düğmesi tıklatılır.
- Dersler ilgili tabloya seçilerek girilir.
- Kaydet düğmesi tıklatılır.
- Dersler eksik ya da fazla seçilmemiş ise kaydetme gerçekleşir.
Ders Öğretmeni Belirleme
Öğretmen kullanıcılarının yetkilerini tam olarak kullanabilmesi için kurum kullanıcısı tarafından Ders Öğretmenleri ekranında şubenin derslerine öğretmen olarak atanmış olması gerekir. Ders öğretmeni belirlemek için E-Okul > Kurum İşlemleri > Ders İşlemleri > Ders Öğretmenleri ekranından;
- İlgili şube seçilir.
- Listele düğmesi tıklatılır.
- Ders ve Öğretmen seçilir.
- Kaydet düğmesi tıklatılır.
- Seçmeli derslerin sayısı şube için birden fazla olabileceği ve her seçmeli ders için farklı öğretmenler atanabileceği için ekranın alt kısmında bulunan tabloda öğretmen bilgisi görünmez.
Güvenlik Grubu Oluşturma
Kullanıcı tanımlanırken mutlaka bir yetki paketi ile yetkilendirilmelidir. Birçok yetkiden oluşan bu pakete Güvenlik Grubu denir. Sistemde bir güvenlik grubu yok ise kullanıcı tanımlanamaz. Güvenlik grubu oluşturmak için E-Okul > Yönetici Modülü > Güvenlik Grupları > Açılan Gruplar ekranından;
- Yeni düğmesine tıklatılır.
- Açılan ekranda Güvenlik Grubu Adı ve Açıklama girilir.
Örnek:
Grup Adı: KADROLU ÖĞRETMENLER, Açıklama: ...
Grup Adı: ÜCRETLİ ÖĞRETMENLER, Açıklama: ...
- Kaydet düğmesi tıklatılır.
- Güvenlik grubu oluşturulduktan sonra yetkileri belirlenmelidir.
- “Ekran yetkilerini belirlemek için tıklayınız.” bağlantısına tıklatınız.
- Modül seçiniz
- Listele düğmesini tıklatınız.
- Açılan listede uygun gördüğünüz yetkileri işaretleyiniz. En üst satırdaki "Yazdır" ve "Görüntüle" yetkileri mutlaka verilmelidir.
- Kaydet düğmesini tıklatınız.
Kullanıcı Tanımlama
Bilgileri ekranına girildiğinde sisteme giriş yapmış olan mevcut kullanıcının bilgileri görülür. Bu ekranda değişiklik yapılamaz. Yeni kullanıcı tanımlamak için;
- Yeni düğmesini tıklatınız.
- Öğretmen kullanıcıları için tüm alanlara giriş yapılır.
- Kurum geneli işlem yapacak müdür yardımcıları ya da memur gibi kullanıcılar için TC Kimlik No Kısıtlaması alanına değer girilmez.
- Kullanıcı tanımlama esnasında kaydetme işlemi gerçekleşmez ise sebepleri aşağıdakilerden biri olabilir.
- Tüm alanlara geçerli bir değer girilmelidir. Ancak E-mail alanına değer girilmesi günümüzde zorunlu değildir. Gelecek zamanlarda zorunlu hale getirilebilir.
- Öğretmen kullanıcıları için TC Kimlik No Kısıtlaması alanına değer girilmelidir. Öğretmen kullanıcıları dışında diğer kullanıcılar için TC Kimlik No Kısıtlaması girilmez. Kullanıcı Adı sistemde tek olmalıdır. Daha önce sistemdeki bir başka kullanıcı tarafından tanımlanmış ise başka bir kullanıcı adı denemelisiniz.
- Şifre uzunluğu en az 5 ve en fazla 10 karakter olmalıdır. En az bir harf, bir rakam ve (+-. gibi) bir özel işaret içermelidir. Örnek: Sedat+35
E-OKUL KULLANIM KILAVUZLARI VE GÖRSEL EĞİTİM SETLERİ İÇİN TIKLAYINIZ